SKYACTIV Technology
SKYACTIV TECHNOLOGY

Der findes igen grænser.

 

SKYACTIV indebærer en helt ny generation af tekniske løsninger fra Mazda, der omfatter motorer, gearkasser, undervogn og karrosseriopbygninger. Mazdas ingeniører har altid prioriteret køreglæden højt. Så det vigtigste mål ved udviklingen af SKYACTIV-teknologierne var derfor at reducere brændstofforbruget og CO2-udslippet og samtidig forbedre sikkerheden og ikke mindst køreglæden i samtlige nye Mazda-modeller og ikke kun i specielle modelvarianter.

SKYACTIV – fremtiden er nu. Start videoen, og oplev en ny tilgang til biludvikling.

Innovation og udvikling er nøgleordene for udviklingen af SKYACTIV, der blandt andet fører til optimerede forbrændingsmotorer og lettere biler. Eftersom disse nye teknologier skal anvendes i samtlige nye Mazda-modeller - og ikke bare i særlige "grønne" modelvarianter - vil de blive til gavn og glæde for samtlige Mazda-kunder verden over.

i-ELOOP - en unik måde at lagre energi Et regenerativt bremsesystem der er med til at give lavere brændstofforbrug og lavere CO2-udslip

  • i-ELOOP

    i-ELOOP: Verdens første system til regenerativ bremsning, som lagrer energien i en kondensator i stedet for et batteri

  • Karrosseri & Chassis

    Karrosseri & Chassis: Sådan skabes en raffineret, lineær manøvrering, sikkerhed i verdensklasse og et effektivt letvægtsdesign.

  • Motor

    Motor: Oplev nye standarder inden for ydeevne med højeffektive diesel- og benzinmotorer

  • Gearkasse

    Gearkasse: En fremragende ny generation af automatiske og manuelle gearkasser overfører mere kraft til hjulene

  • Diesel

    Diesel: Verdens laveste kompressionsforhold på 14:1 for masseproducerede motorer plus en variabel dobbelt turbolader.

i-stop Intelligent stop- / startsystem

cykel

Det perfekte supplement til i-ELOOP er i-STOP. i-STOP reducerer brændstofforbruget og udledningen af CO2 ved at standse motoren, når bilen eksempelvis holder stille for rødt lys. Til forskel fra andre systemer udnytter i-STOP  forbrændingsenergien til at genstarte motoren på blot 0,35 sekunder. Det giver en blødere motorstart og er mere brændstofeffektivt.